Moneybird. Ik gebruik het zelf al zo’n 2 jaar. En ik ben fan. En ik raad het alle zzp’ers aan. Het is gebruiksvriendelijk en het levert een hele hoop tijdsbesparing op. Het boekhoudprogramma zorgt ervoor dat alle inkomende en uitgaande eurootjes van jouw business op een juiste en overzichtelijke manier worden verwerkt.
Super! Helemaal vanzelf?
Nou, je moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het over al deze cijfers beschikt, maar dat is enkel een kwestie van doorschieten van jouw zakelijke bonnetjes en inkoopfacturen naar Moneybird enerzijds én het volledig factureren van jouw omzet via Moneybird anderzijds.
Simpel toch?
Zeker, mits je dit consequent en tijdig doet.
Hoewel Moneybird veel opties tot automatiseren heeft en zelf slimme suggesties doet, is het raadzaam het programma eerst goed in te richten op jouw (bedrijfs)situatie. Dit maakt het eenvoudiger om jouw transacties vervolgens op de juiste manier te verwerken.
Ehhh, kost dat veel tijd?
Valt mee, die tijd win je terug. Als Moneybird namelijk eenmaal over de juiste gegevens als grootboeknummers (categorieën in Moneybird), bankgegevens, projecten en contactgegevens beschikt, dan wordt het boekhouden erin eenvoudig en zelfs leuk. En dat is fijn, want: overzicht + efficiëntie in je boekhouding = rust én tijdswinst voor jou.